popart

Jeg har sett at popart er veldig populært tema på ungdomsskolen og tenkte dette kunne være noe for mine eldste elever også (7.trinn).
Før vi startet så hadde jeg en enkel innføring om hva popart er,hvor det kommer fra osv. Hovedfokus for oss var ikke selve kunstperioden, men det og jobbe digitalt men egne bilder.

Vi valgte å jobbe med paint.net, som er et gratis redigeringsprogram. Kan minne om en forenklet versjon av photoshop. Veldig grei å jobbe med. Jeg brukte også denne videoen til hjelp. Lyden er litt irriterende så jeg tok den av og kommenterte selv.

Er nok mange andre videoer som kan vises, men syns denne var kort og grei. Vi brukte paint.net i denne oppgaven men mulig å bruke Gimp, som også er et gratis program.

pop prosess

 

Vi jobbet med kompetansemål innen Visuell kommunikasjon.
•bruke fargekontraster og sentralperspektiv i bilder både med og uten digitale verktøy (delmål)
•fotografere og manipulere bilder digitalt og reflektere over bruk av motiv og utsnitt

Bildene i denne teksten er tatt fra arbeid på Bjørndal skole.

Flere resultat fins  her .

 

Har i ettertid funnet denne videoen til intro av popart-perioden. Legger den her om noen er interessert.